اسکولیوز در کودکان

فیزیوتراپی در آسیب تاندون آشیل
فیزیوتراپی در آسیب تاندون آشیل
سپتامبر 27, 2022
فیزیوتراپی در ولیعصر
فیزیوتراپی در ولیعصر
اکتبر 11, 2022

اسکولیوز در کودکان

اسکولیوز در کودکان

اسکولیوز در کودکان

اسکولیوز در کودکان باعث انحنای ستون فقرات به سمت چپ یا راست شود و شایع ترین ناهنجاری ستون فقرات در کودکان سنین مدرسه است که در صورت تشخیص به موقع می توان تا حد زیادی به اصلاح آن امیدوار بود.

شش نوع اسکولیوز وجود دارد که ممکن است کودکان را تحت تاثیر قرار دهد:

  • اسکولیوز ایدیوپاتیک نوزادی در کودکان ۰ تا ۳ ساله تشخیص داده می شود.
  • اسکولیوز ایدیوپاتیک نوجوانان در کودکان ۴ تا ۱۰ ساله تشخیص داده می شود.
  • اسکولیوز ایدیوپاتیک نوجوانان در جوانان ۱۱ تا ۱۸ ساله تشخیص داده می شود. این شایع ترین نوع اسکولیوز است.
  • اسکولیوز مادرزادی زمانی رخ می دهد که ستون فقرات به درستی در رحم رشد نمی کند.
  • اسکولیوز عصبی عضلانی ناشی از اختلالات مغز، نخاع و سیستم عضلانی است.
  • اسکولیوز سندرمیک به عنوان بخشی از یک سندرم یا اختلال زمینه ای (به عنوان مثال، سندرم مارفان، دیستروفی عضلانی) ایجاد می شود.

بسیاری از انواع اسکولیوز در نام خود ایدیوپاتیک دارند – به این معنی که هیچ علت شناخته شده ای وجود ندارد.

در حالی که اشعه ایکس برای نشان دادن ماهیت کامل اسکولیوز کلیدی است، در تعیین سن و بلوغ اسکلتی نیز مهم است. پیشرفت منحنی ممکن است پس از رسیدن کودک شما به بزرگسالی متوقف شود، بنابراین دانستن چند سال رشد باقی مانده برای برنامه ریزی درمانی ضروری است.

برای تعیین سن اسکلتی، پزشک ممکن است عکس رادیوگرافی مچ دست را تجویز کند و آن را با یک استاندارد ملی مقایسه کند. این نشان می دهد که چقدر رشد باقی مانده است و آیا احتمال پیشرفت اسکولیوز وجود دارد یا خیر.

اشعه ایکس جزء جدایی ناپذیر تشخیص است، اما همچنین برای نظارت بر پیشرفت منحنی و هدایت تصمیمات درمانی مدت‌ها پس از تشخیص اولیه استفاده می‌شود. این اشعه ایکس اضافی نگرانی‌هایی را در مورد تشعشعات ایجاد کرده است – به ویژه قرار گرفتن در معرض بافت پستان. برای کاهش هر گونه اثرات نامطلوب اسکن، پزشکان تعداد اشعه ایکس را که بیمار در هر سال دریافت می کند محدود می کند و از سپرهای سربی برای محافظت از بافت سینه استفاده می کند.

درمان اسکولیوز در کودکان

شدت و علت اسکولیوز عوامل مهمی هستند که به تعیین برنامه درمانی برای اسکولیوز کمک می کنند. سه گزینه درمانی اولیه برای کودکان مبتلا به اسکولیوز وجود دارد: مشاهده و معاینه منظم ستون فقرات، بریس ستون فقرات، و جراحی ستون فقرات.

گاهی اوقات، مشاهده تنها درمان ضروری است. اگر درمان پیشگیرانه تری لازم باشد، بریس ستون فقرات راه استانداردی برای کمک به مدیریت یا جلوگیری از پیشرفت انحنا و بهبود بدشکلی است. شما می توانید همه چیز در مورد این روش را در بریس ستون فقرات: گزینه درمانی برای اسکولیوز در کودکان بخوانید.

برای موارد پیشرفته اسکولیوز، پزشک ممکن است نوعی جراحی ستون فقرات به نام فیوژن ستون فقرات و ابزار دقیق را برای درمان ناهنجاری توصیه کند.

فیزیوتراپی نیز برای کمک تخفیف علائم و عوارض ناشی از اسکولیوز و همچنین کمک به تسکین علائم و جلوگیری از پیشرفت ناهنجاری کمک کننده است که توسط متخصصان ما در مرکز فیزیوتراپی ولنجک (فیزیوتراپی در مقدس اردبیلی) ارائه می شود.

 

کلمات مرتبط :

درمان اسکولیوز در کودکان – فیزیوتراپی برای اسکولیوز – بهترین درمان اسکولیوز – فیزیوتراپی ستون فقرات – فیزیوتراپی در ولیعصر – فیزیوتراپی در مقدس اردبیلی