درمان دیسک کمر با فیزیوتراپی

فیزیوتراپی کف لگن در ولنجک
فیزیوتراپی کف لگن در ولنجک
آگوست 6, 2023
فیزیوتراپی در میدان قدس فیزیوتراپی ، یک رشته مراقبت های بهداشتی است که بر کمک به افراد برای بازیابی و حفظ عملکرد فیزیکی و رفاه کلی تمرکز دارد.
فیزیوتراپی در میدان قدس
اکتبر 12, 2023

درمان دیسک کمر با فیزیوتراپی

درمان دیسک کمر با فیزیوتراپی

درمان دیسک کمر با فیزیوتراپی

درمان دیسک کمر با فیزیوتراپی می تواند درمان برای مدیریت و کاهش علائم مرتبط با فتق یا برآمدگی دیسک کمر باشد. فیزیوتراپی یک روش درمانی غیر تهاجمی و بدون دارو است که می تواند در بازیابی عملکرد، بهبود تحرک و کاهش درد کمک کند.

قبل از بحث در مورد اینکه چگونه می توان از فیزیوتراپی برای درمان مشکلات دیسک کمر استفاده کرد، مهم است که بدانیم فتق یا برآمدگی دیسک چیست و چگونه می توان علائم ایجاد کند. ستون فقرات کمری از پنج مهره (L1-L5) تشکیل شده است که توسط دیسک های بین مهره ای از هم جدا شده اند. این دیسک ها به ضربه گیر عمل می کنند و بین مهره ها بالشتک ایجاد می کنند. زمانی که یک دیسک در قسمت تحتانی کمر آسیب می بیند یا شروع به فرسایش می کند، می تواند برآمدگی یا فتق داشته باشد، به این معنی که مواد نرم داخلی از لایه بیرونی بیرون زده است.

زمانی که دیسک فتق یا برآمدگی می کند، می تواند به اعصابی که از ستون فقرات می گذرد فشار وارد کند. این می تواند وسیعی از علائم، را ایجاد کند، از جمله درد بی حسی، سوزن سوزن شدن و ضعف در ناحیه کمر، باسن، پاها و پاها. بسته به شدت یا برآمدگی، خطر ممکن است علائم خفیف تا شدید را تجربه کنند.

درمان دیسک کمر با فیزیوتراپی

فیزیوتراپی می تواند روشی برای مدیریت این علائم باشد و به کمک کمک کند تا عملکرد و تحرک خود را بازیابند. تکنیک های مختلف فیزیوتراپی وجود دارد که می تواند برای درمان مشکلات دیسک کمر استفاده شود، از جمله:

درمان دستی: این شامل تکنیک های عملی است که برای تسکین درد و بهبود تحرک طراحی شده است. درمان دستی ممکن است شامل استفاده، تحرک مفصل و کشش باشد.

ورزش درمانی: این شامل تمرینات هدفمندی است که برای تقویت ماهیچه های کمر و بهبود پذیری طراحی شده اند. ورزش درمانی ممکن است شامل تمرینات تقویتی مرکزی، کشش و تمرینات هوازی باشد.

آموزش: این شامل آموزش نحوه حفظ وضعیت در هنگام نشستن، وضعیت و بلند کردن بدن است. وضعیت مناسب می تواند به کاهش فشار روی کمر و جلوگیری از آسیب بیشتر کمک کند.

روش‌های ضددرد : شامل استفاده از روش‌های مختلف مانند گرما یا سرماخوردگی، حرکت الکتریکی یا اولتراسوند برای کاهش درد، تنش عضلانی است.

کشش: این شامل یک وسیله مکانیکی برای آرام کردن ستون فقرات و کاهش فشار روی دیسک آسیب دیده است.

تکنیک های خاص فیزیوتراپی مورد استفاده به نیازهای فرد بیمار و علایم آنها بستگی دارد. یک وضعیت فیزیوتراپیست بیمار را ارزیابی می کند و یک برنامه درمانی مناسب با نیازهای خاص او ایجاد می کند.

مزایای فیزیوتراپی

یکی از مزایای فیزیوتراپی برای مشکلات دیسک کمر غیر تهاجمی و بدون دارو است. این بدان معنی است که همه می توانند از خطرات و عوارض جانبی مرتبط با جراحی و داروهای درمانی مراقبت کنند. فیزیوتراپی همچنین یک روش درمانی مقرون به صرفه است که می تواند با سایر درمان ها مانند مراقبت های کایروپراکتیک یا طب سوزنی همراه باشد.

علاوه بر درمان علائم مرتبط با مشکلات دیسک کمر، فیزیوتراپی همچنین می تواند از آسیب های کمکی بعدی جلوگیری کند. با ماهیچه های کمر و بهبود پذیری، بیماران می توانند خطر آسیب بیشتر دیسک را کاهش دهند.

به طور کلی، فیزیوتراپی می تواند برای درمان علائم مرتبط با مشکلات دیسک کمر باشد. با استفاده از ترکیبی از درمان دستی، ورزش درمانی، آموزش وضعیتی، مدالیته و کشش، بیماران می توانند کاهش درد و بهبود تحرک را تجربه کنند و عملکرد خود را دوباره به دست آورد. اگر علائم مرتبط با فتق یا برآمدگی دیسک در کمر خود را تجربه کنید، با یک فیزیوتراپیست صحبت کنید تا در مورد اینکه چگونه فیزیوتراپی می توانید به شما در مدیریت علائم و بهبود کیفیت زندگی شما کمک کنید، بیشتر بدانید.