دلایل درد لگن

دلایل زانودرد
دلایل زانودرد
می 17, 2022
تنیس البو
تنیس البو
می 31, 2022

دلایل درد لگن

دلایل درد لگن

دلایل درد لگن

دلایل درد لگن

دلایل زیادی برای درد لگن وجود دارد، از جمله برخی که ممکن است شما را شگفت زده کند. درد لگن بسیار شایع است و همه از کودکان گرفته تا پدربزرگ و مادربزرگ در معرض خطر هستند.

اما تشخیص اینکه چرا رنج می برید دشوار است. برای تشخیص مناسب، بهترین سرنخ ها نوع درد و محل قرارگیری آن است.

دلایل درد لگن

آسیب عضله مرکزی
اگر در ناحیه کشاله ران خود احساس درد می کنید، ممکن است یک آسیب عضلانی مرکزی باشد، مانند کشیدگی یا پارگی عضلات یا سایر بافت های نرم در پایین شکم.

درمان: استراحت دادن به عضلات آسیب دیده برای چند هفته می تواند کمک کننده باشد. همچنین ممکن است برای ترمیم عضله پاره شده توسط جراح عمومی نیاز به جراحی داشته باشید.

بورسیت لگن
اگر در قسمت خارجی لگن، ران و یا باسن شما درد می‌کند، احتمالاً می‌توانید بورسیت را مقصر بدانید، التهاب کیسه‌های مایع بالش مانند که از مالش مستقیم تاندون‌ها و ماهیچه‌ها به استخوان جلوگیری می‌کند.

اگرچه راه رفتن طولانی مدت یا بالا رفتن از پله‌ها می‌تواند آن را بدتر کند، بورسیت معمولاً با درد ناشی از فعالیت همراه نیست. فقط درد مزمن را به همراه دارد. حتی دراز کشیدن به آن پهلو هنگام خواب نیز می تواند باعث درد شود.

بورسیت با افزایش سن شایع تر می شود و به ویژه در افراد بالای ۶۰ سال شایع است.

درمان: در خانه استراحت کنید، کمپرس یخ بگذارید و از داروهای ضد التهاب و ضد درد استفاده کنید. گاهی اوقات، پزشک ممکن است برای کاهش التهاب به شما تزریق کورتیزون بدهد. فیزیوتراپی نیز یکی از روشهای موثر در تسکین علائم بیماران است.

تاندونیت لگن
اگر فعال هستید و عضلات خم کننده ران (گروهی از عضلات که به شما امکان می دهند زانو و ساق پای خود را به سمت بدن خود بیاورید) یا کشاله ران شما هنگام لمس یا حرکت دادن آنها حساس هستند، ممکن است دچار تاندونیت شده باشید. تاندونیت یکی از دلایل درد لگن است.

کشیدگی یا استفاده بیش از حد از تاندون‌ها (طناب‌هایی که ماهیچه را به استخوان متصل می‌کنند) باعث آسیب‌های جزئی مکرر می‌شود که در نهایت منجر به عدم تعادل عضلانی در لگن می‌شود. افرادی که فعالیت های بسیار خاصی را بارها و بارها انجام می دهند، مانند لگد زدن به توپ فوتبال، می توانند در معرض خطر این درد شدید قرار گیرند.

پارگی لابرال
لابروم حلقه ای از غضروف است که حفره ران را احاطه کرده و تضمین می کند که توپ استخوان ران در جای خود باقی می ماند. وقتی پاره می‌شود – اغلب در ورزشکاران و بالرین‌ها – باعث درد در لگن یا کشاله ران می‌شود و حرکت را محدود می‌کند و این احساس را ایجاد می‌کند که لگن قفل می‌شود، می‌گیرد یا کلیک می‌کند.

درمان: نوعی جراحی کم تهاجمی برای ترمیم لابروم و تراشیدن استخوان بدشکل استفاده می شود. این روش تراز مفصل ران را اصلاح می کند، درد را تسکین می دهد و از مفصل محافظت می کند.

دردی که در لگن خود احساس می کنید در واقع می تواند از جای دیگری در لگن شما باشد.

آرتروز لگن
آرتروز لگن یکی از دلایل درد لگن است. این یک علت بسیار شایع درد روزانه و مبهم در لگن است. در آرتروز مفاصل شما به دلیل التهاب و تجزیه غضروف سفت و متورم می شوند و باعث درد و تغییر شکل می شوند.

مطالعات اخیر نشان می دهد که استئوآرتریت زمانی ایجاد می شود که استخوان های لگن به طور کامل شکل نگرفته و باعث می شود آنها به خوبی روی هم قرار نگیرند.

درمان: همراه با استراحت، یخ، استروئیدها و داروهای بدون نسخه درد و ضد التهاب، فیزیوتراپی و درمان‌های تهاجمی‌تر شامل درمان با سلول‌های بنیادی و جراحی، از بازسازی سطح لگن تا تعویض کامل مفصل ران می‌شود.

 

کلمات مرتبط :

دلایل درد لگن – فیزیوتراپی لگن – فیزیوتراپی در زعفرانیه – مرکز فیزیوتراپی در ولنجک – فیزیوتراپی خوب در تجریش