فیزیوتراپی برای زانودرد در زعفرانیه

تنیس البو
تنیس البو
می 31, 2022
فواید فیزیوتراپی کف لگن
فواید فیزیوتراپی کف لگن
ژوئن 14, 2022

فیزیوتراپی برای زانودرد در زعفرانیه

فیزیوتراپی برای زانودرد در زعفرانیه

فیزیوتراپی برای زانودرد در زعفرانیه

فیزیوتراپی برای زانودرد در زعفرانیه توسط متخصصان ما در مرکز فیزیوتراپی ولنجک با استفاده از بروزترین متدها و پیشرفته ترین تجهیزات فیزیوتراپی ارائه می شود.

زانو بزرگترین مفصل ضربه گیر در پا است و بار سنگین روزانه ما را تحمل می کند. مفصل زانو اساسا از استخوان ها، غضروف ها و رباط ها تشکیل شده است. چهار استخوان مفصل زانو شما را تشکیل می دهند: استخوان ران (فمور)، استخوان ساق پا (درشت نی و نازک نی) و کشکک (کاسه زانو). این استخوان‌ها با غضروف غضروفی و ​​دو مینیسک (قطعات لاستیکی محکم از غضروف) پوشانده شده‌اند که بین استخوان‌های ران و ساق پا قرار می‌گیرند تا به جذب ضربه و تسهیل حرکت کمک کنند. چهار رباط ساختاری مهم وجود دارد که زانوی شما را ثابت نگه می دارد و ماهیچه های اطراف زانو نیز از مفصل شما حمایت می کنند. هر یک از این ساختارها می تواند منبع درد باشد.

مفصل زانو از این نظر منحصر به فرد است که وزن بدن را همزمان با انعطاف پذیری و تحرک حمل می کند. این استخوان توسط استخوان ران، استخوان درشت نی و کشکک تشکیل می شود و توسط ماهیچه ها، رباط ها و تاندون ها به هم متصل می شود. این ساختار، مفصل را در معرض خطر آسیب ناشی از حرکت ناگهانی و سایش و پارگی مکرر قرار می دهد.

فیزیوتراپی برای زانودرد به عنوان موثرترین روش درمان غیرجراحی شناخته می شود که علاوه بر کمک به تسکین درد به درمان عامل زمینه ای درد نیز کمک زیادی خواهد کرد.

زانو می تواند از طیف وسیعی از آسیب های مختلف از تحریک برخی از بافت ها گرفته تا رگ به رگ شدن یا پارگی بافت رنج ببرد. برخی از آسیب های شایع زانو که در کلینیک فیزیوتراپی ولنجک (فیزیوتراپی خوب در زعفرانیه )مشاهده می شود عبارتند از: سندرم درد کشکک رانی (PFPS)، استئوآرتریت زانو، آسیب های منیسک و رگ به رگ شدن رباط ها. 

عواملی که می‌توانند به آسیب‌های ناشی از استفاده بیش از حد کمک کنند (مانند PFPS) می‌توانند شامل تغییراتی در نحوه کنترل عضلات زانو و حرکات اندام تحتانی، سفتی در بافت عضلانی و/یا بیومکانیک ضعیف از جمله پا و/یا موقعیت زانو در حین باشد. وظایف عملکردی

فیزیوتراپی برای زانودرد در زعفرانیه

فیزیوتراپیست‌های ما در مرکز فیزیوتراپی در زعفرانیه از مجموعه‌ای از تکنیک‌های درمانی مختلف برای کمک به زانو درد استفاده می‌کنند، اما این روش‌ها به وضعیت ظاهری هر فرد و آسیب خاص بستگی دارد. با این حال، پس از برطرف شدن علائم و نشانه های اولیه، به طور کلی مناسب است که ورزش را شروع کنید و ماهیچه ها را فعال کنید.

فیزیوتراپیست ما زانوی شما را ارزیابی می کند تا منبع مشکل را مشخص کند و یک برنامه درمانی فردی ایجاد کند.

بسته به نوع و درجه آسیب، برنامه ممکن است شامل موارد زیر باشد:

• استفاده از یخ برای کنترل تورم.

• تمرینات کششی برای بازیابی انعطاف پذیری در اطراف مفصل. متداول ترین کشش ها برای همسترینگ، چهارسر ران، گاستروکنمیوس (سقف)، باند ایلیوتیبیال و کشاله ران (ادکتور هیپ)، فلکسورهای لگن و باسن است.

• تمرینات قدرتی برای عضله سازی. اگر در دو و میدانی سازماندهی شده درگیر هستید، فیزیوتراپیست شما نیز ممکن است بخواهد با مربی شما برای اطمینان از بازگشت ایمن به ورزش خود همکاری کند. تمرینات تقویتی مختص آسیب هستند، اما شامل چهار سر، همسترینگ می شود. عضلات ران و ابدکتور.