فیزیوتراپی در تجریش

درمان گردن درد
درمان گردن درد
ژانویه 9, 2022
فیزیوتراپی در محمودیه
فیزیوتراپی در محمودیه
ژانویه 23, 2022

فیزیوتراپی در تجریش

فیزیوتراپی در تجریش

فیزیوتراپی در تجریش

فیزیوتراپی در تجریش

فیزیوتراپی یک حرفه مراقبت های بهداشتی مبتنی بر علم حرکت است که بهبودی در بیماری، آسیب یا ناتوانی را دنبال می کند. هدف آن بازگرداندن حرکت و توانایی عملکردی به پتانسیل کامل فرد است. ف

فیزیوتراپیست ها با افراد در هر سن و جنسی کار می کنند ، رویکردی کل نگر دارند و بیمار را از نزدیک در مراقبت از خود مشارکت می دهند.

فیزیوتراپیست ها ممکن است به تنهایی یا با سایر همکاران در یک کلینیک یا بیمارستان کار کنند. آنها همچنین می توانند به صورت تیمی با پزشکان، پرستاران، روانشناسان، کاردرمانگران و دیگران کار کنند.

متخصصان ما در کلینیک فیزیوتراپی ولنجک (فیزیوتراپی در تجریش) خدمات فیزیوتراپی را با بالاترین کیفیت و براساس متدها روز درمانی ارائه می دهند.

فیزیوتراپیست ها طیف وسیعی از مشکلات فیزیکی را ارزیابی، درمان و مدیریت می کنند. اینها به سیستم تنفسی، قلبی عروقی، عصبی-عضلانی و اسکلتی عضلانی بدن مربوط می شود.

درمان و توانبخشی آسیب های اسکلتی-عضلانی یکی از مهم ترین کاربرد های فیزیوتراپی است.

فیزیوتراپیست های اسکلتی عضلانی مشکلات مرتبط با عضلات، استخوان ها، اعصاب، غضروف، تاندون ها، رباط ها و مفاصل را درمان می کنند. به طور خاص، آنها می توانند در موارد زیر کمک کنند:

مشکلات ستون فقرات – کمر درد، کمردرد مزمن. لغزش دیسک، فتق دیسک و بیماری دژنراتیو دیسک، تنگی نخاع. سیاتیک. گردن درد، صدمات گردن و شلاق. پوکی استخوان.

آسیب های بافت نرم – آسیب های ورزشی. آسیب فشار تکراری. زانو درد و آسیب های زانو، پارگی مینیسک، آسیب همسترینگ، پارگی ACL، تاندونیت کشکک. درد کشاله ران، درد شانه، درد روتاتور کاف، بورسیت، تاندونیت. درد مچ دست و تونل کارپال. رگ به رگ شدن مچ پا، درد پا، فاسیای کف پا، شین اسپلینت.

مشکلات روماتولوژیک – آرتریت. استئوآرتریت (OA)، آرتریت روماتوئید (RA)، اسپوندیلیت آنکیلوزان (AS)، نقرس، آرتریت پسوریاتیک. فیبرومیالژیا درد مفاصل.

توانبخشی پس از جراحی دیسککتومی، لامینکتومی، فیوژن کمری. عملیات شانه تعویض مفصل زانو و تعویض مفصل ران.

بارداری – پا درد و سیاتیک، درد مفصل ساکروایلیاک، کمردرد و …

فیزیوتراپی در تجریش

فیزیوتراپی شامل حرکت و ورزش، درمان دستی، آب درمانی و سایر رویکردها است.

حرکت و ورزش

فیزیوتراپیست ها توانایی بیمار را برای انجام فعالیت بدنی ارزیابی می کنند. آنها به دامنه حرکت، قدرت، حساسیت، هماهنگی، تعادل و انجام وظایف مفصل نگاه می کنند.

تمرینات بدنی باعث افزایش دامنه حرکتی، تقویت عضلات و بهبود تعادل و هماهنگی می شود. فعالیت بدنی و ورزش در پیشگیری و مدیریت بسیاری از بیماری های مزمن موثر است

درمان دستی

درمان دستی می تواند در توانبخشی مهم باشد. مفاصل ما حرکات لغزشی و سر خوردنی کوچکی را هنگام حرکت در یک محدوده حرکت انجام می دهند. ما نمی توانیم این حرکات را به تنهایی انجام دهیم، آنها فقط با حرکت اصلی رخ می دهند. پس از آسیب، این حرکات کوچک داخلی مفصل می تواند محدود شده و توانایی ما را برای حرکت مفاصل محدود کند.

فیزیوتراپیست حرکات غیرفعال کنترل شده را برای شل کردن مفاصل و بافت های آسیب دیده اعمال مبکند. حرکات غیرفعال حرکاتی هستند که توسط شخص دیگری انجام می شود نه توسط خود ما. به حرکات کوچک و تکراری که روی مفاصل اعمال می شود، تکنیک های موبیلیزاسیون گفته می شود. اینها همیشه تحت کنترل بیمار هستند زیرا می توانند منقبض شوند و حرکت را متوقف کنند. یا می توانند از فیزیوتراپ بخواهند که قطع شود.

حرکات سریع، قوی تر و تکی به عنوان دستکاری شناخته می شوند. دستکاری خارج از کنترل بیمار است زیرا مفصل از محدوده خود عبور می کند تا شل شود. فیزیوتراپیست ها دستکاری می کنند، اما در درمان های استئوپات و کایروپراکتیک ها رایج تر است.

کمک یا مقاومت به مفصل در حین حرکت نیز بخش مهمی از درمانی است که در کلینیک فیزیوتراپی در تجریش به بیماران ارائه می شود. تکنیک های بافت نرم ممکن است برای شل کردن اسکارها، مفاصل متورم و تورم ضخیم پس از آسیب استفاده شود.

در مطالعات نشان داده شده است که ماساژ باعث تسکین درد و کاهش تورم می‌شود، اما امروزه بیشتر توسط درمانگران ماساژ انجام می‌شود.

سایر مدالیته های درمانی

فیزیوتراپیست ها از سوزن خشک استفاده می کنند که در آن سوزن های ظریفی در نقاط خاصی از بدن وارد پوست می شوند. نشان داده شده است که طب سوزنی در درمان التهاب و درد موثر است. لیزر درمانی با لیزر پرتوان و کم توان ، ماساژ و کشش و همچنین کمپرس سرد و گرم نیز ممکن است به عنوان بخشی از درمان شما در کلینیک فیزیوتراپی در تجریش استفاده شود.

 

 

کلمات مرتبط :

فیزیوتراپی در زعفرانيه – فیزیوتراپی در اوين – فیزیوتراپی در محموديه – فیزیوتراپی در آصف – فیزیوتراپی در تجريش – فیزیوتراپی در وليعصر – فیزیوتراپی در پارک وی