فیزیوتراپی ستون فقرات

مرکز فیزیوتراپی در زعفرانیه
مرکز فیزیوتراپی در زعفرانیه
نوامبر 13, 2021
تاندونیت کلسیفیه
تاندونیت کلسیفیه
نوامبر 28, 2021

فیزیوتراپی ستون فقرات

فیزیوتراپی ستون فقرات

فیزیوتراپی ستون فقرات

فیزیوتراپی ستون فقرات یک حوزه تخصصی از فیزیوتراپی اسکلتی عضلانی است و از هرگونه مداخله فیزیکی موجود مانند درمان دستی، ورزش خاص یا عمومی (به نام چند مورد) برای ارائه راه حل های توجیه شده بالینی، مبتنی بر شواهد و پایدار برای حرکت یا ستون فقرات با واسطه وضعیتی استفاده می کند.

فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات در کلینیک فیزیوتراپی ولنجک (فیزیوتراپی در زعفرانیه) به مدیریت اختلالات ستون فقرات کمک زیادی می کند.

فیزیوتراپیست ها در بسیاری از جنبه های مختلف ستون فقرات آموزش دیده اند. از توانبخشی بیماران مبتلا به آسیب های نخاعی یا بیماری های ستون فقرات سیستمیک (مانند اسپوندیلیت آنکیلوزان) تا درمان بیماری هایی مانند درد کمر و گردن.

برخی از رایج ترین دردهایی که فیزیوتراپی ستون فقرات انجام می دهند، مربوط به کمردرد و گردن درد است. کمردرد یکی از دلایل اصلی اختلالات عملکردی و محدودیت های فعالیت در سراسر جهان است. همچنین نشان داده شده است که باعث افزایش روزهای مرخصی کارمندان در سراسر جهان می شود.

هدف فیزیوتراپی کمک به بازیابی الگوهای حرکتی طبیعی ستون فقرات برای کمک به درد و پیشگیری از آن است. ما این کار را از طریق حرکت های مفصلی، تکنیک های بافت نرم و همچنین آموزش بهبود حرکت از طریق تحرک، انعطاف پذیری و تمرینات تقویتی انجام می دهیم. آموزش وضعیت بدن برای سلامت ستون فقرات حیاتی است، به خصوص اگر تمام روز پشت میز بنشینید. فیزیوتراپی شامل اصلاح ارگونومی یا وضعیت میز کار شما خواهد بود.

تحقیقات نشان داده است که ورزش به ویژه بهترین راه حل برای درمان و بهبود کمردرد است. هر شکلی از ورزش خوب است، به شرطی که در آن زیاده روی نکنید. یک فیزیوتراپیست می تواند به شما در مورد مناسب ترین ورزش ها و همچنین نحوه پیشرفت آن توصیه کند. ورزش هایی مانند پیلاتس، یوگا یا پیاده روی ساده می تواند به کاهش درد کمک کند.

در مواردی، مداخله جراحی برای درد گردن و کمر مورد نیاز است. این بیشتر در موارد شدید است، مانند زمانی که عصب در حال فشرده شدن است و قدرت در امتداد ماهیچه‌هایی که آن عصب را تامین می‌کند از دست می‌رود. چندین روش جراحی وجود دارد، اما این روزها محافظه کارانه ترین درمان قبل از جراحی توصیه می شود. اگر جراحی آخرین گزینه باشد، فیزیوتراپی اغلب به شکل توانبخشی قبل از جراحی توصیه می شود. این بدان معناست که تمریناتی برای کمک به تقویت عضلات اطراف قبل از جراحی توصیه می شود، که نشان داده شده است که منجر به بهبودی سریعتر پس از جراحی می شود.

پس از جراحی، فیزیوتراپی ستون فقرات نیز ممکن است برای تقویت مداوم، اصلاح وضعیت بدن، مدیریت درد و توانبخشی کنترل حرکت توصیه شود.

موارد کاربرد فیزیوتراپی ستون فقرات

  • مدیریت دردهای حاد و مزمن گردن و کمر
  • درد دست و پا مرتبط با اعصاب
  • سردرد و سرگیجه ناشی از سردردهای گردنی
  • شرایط خاص ستون فقرات (فتق دیسک، تنگی کانال نخاعی، اسپوندیلولیستزیس، اسپوندیلولیز (نقص پارس)، درد رادیکولار)
  • مشکلات مفصل ساکروایلیاک، کمردرد و درد گردن، شانه، بازو.
  • مدیریت قبل و بعد از جراحی ستون فقرات (فیوژن، تعویض دیسک، رفع فشار، دیسککتومی)
  • مشاوره قبل از جراحی ستون فقرات
  • آموزش مربوط به ریکاوری فیزیکی و برنامه ریزی فعالیت بعد از جراحی
  • تکنیک های مربوط به حرکت
  • مشاوره های پس از جراحی ستون فقرات

 

کلمات مرتبط :

فیزیوتراپی ستون فقرات – فیزیوتراپی کمردرد – درمان کمردرد با فیزیوتراپی – فیزیوتراپی در زعفرانیه – فیزیوتراپی در درکه