فیزیوتراپی ورزشی در تجریش

فیزیوتراپی در مقدس اردبیلی
فیزیوتراپی در مقدس اردبیلی
اکتبر 18, 2022
فیزیوتراپی در خیابان الف
فیزیوتراپی در خیابان الف
ژانویه 13, 2023

فیزیوتراپی ورزشی در تجریش

فیزیوتراپی ورزشی در تجریش

فیزیوتراپی ورزشی در تجریش

فیزیوتراپی ورزشی در تجریش برای درمان ، توانبخشی و مدیریت آسیب های مرتبط با ورزش و تمرین توسط متخصصان با تجربه ما در کلینیک فیزیوتراپی ولنجک ارائه می شود.

خواسته های ورزش حرفه ای روز به روز در حال افزایش است و آسیب ها می تواند یک واقعیت اجتناب ناپذیر برای اکثر بازیکنان ورزشی باشد. فیزیوتراپی می تواند به عنوان یک فرآیند درمانی و همچنین یک اقدام پیشگیرانه و ابزاری برای تهویه استفاده شود.

طیف وسیعی از آسیب‌ های ورزشی که به کمک فیزیوتراپی در تجریش می‌شوند، گسترده است، اما عمدتاً بر درمان دردهای عضلانی، کشیدگی‌ها و فرآیند توانبخشی به دنبال شکستگی‌ ها  یا پارگی‌های شدید ماهیچه‌ ها یا رباط‌ ها متمرکز است.

خدمات فیزیوتراپی ورزشی در تجریش در چه شرایطی کمک کننده است؟

درد عضلانی: معمولاً درد و درد را می توان با ماساژ درمانی فشرده کاهش داد که باعث کاهش تنش در اطراف عضلات آسیب دیده، کاهش سفتی و افزایش جریان خون برای گرم کردن عضلات می شود. اکثر بازیکنان حرفه ای ورزش اغلب ماساژ می دهند. این به کاهش تنش و همچنین حفظ ماهیچه ها در شرایط بهینه کمک می کند. این امر احتمال آسیب دیدگی در آینده را کاهش می دهد.

فشارها: فشارها می‌توانند دردناک باشند، اما معمولاً در مدت زمان کوتاهی از بین می‌روند. اگر فشار شدیدتر باشد و حرکات عضلانی را محدود یا ممنوع کند، ممکن است فیزیوتراپی ضروری باشد اما باید پس از یک دوره ۷۲ ساعته انجام شود. این به زمان کمی برای کاهش آسیب می دهد. پس از این، فیزیوتراپیست ممکن است ناحیه مورد نظر را به آرامی ماساژ داده و از تمرینات خاصی برای تشویق جریان خون و حرکت عضلات استفاده کند.

پارگی عضلانی: پارگی عضله می تواند یک ورزشکار را برای مدت طولانی از فعالیت خارج کند. در طول فرآیند بهبودی، فیزیوتراپی ورزشی در تجریش می‌تواند به مدیریت درد و افزایش قدرت و انعطاف‌پذیری در ناحیه آسیب‌دیده از طریق ورزش و کشش تدریجی کمک کند. ماساژ و الکتروتراپی به طور کلی در تسهیل روند بهبودی موثر خواهند بود.

سایر شرایط 

شکستگی ها: به دنبال شکستگی، ناحیه باید بهبود یابد. هنگامی که روند بهبودی در حال انجام است، ممکن است از فیزیوتراپی برای افزایش قدرت عضلانی و بازگرداندن فعالیت عصبی استفاده شود. ورزش‌ ها و کشش‌ ها به تدریج به بازگرداندن ناحیه آسیب‌ دیده به حالت طبیعی کمک می‌کنند، اما این فرآیند ممکن است زمان زیادی طول بکشد، به‌خصوص اگر شکستگی پیچیده باشد و استخوان اصلی مانند استخوان ران را تحت تأثیر قرار دهد. فیزیوتراپیست ها به تدریج میزان تمرینات بدنی بیمار را افزایش می دهند که باعث افزایش قدرت و انعطاف پذیری و افزایش دامنه حرکتی می شود.

آسیب های فشاری مکرر: شرایطی مانند آرنج تنیس بازان ممکن است به فیزیوتراپی ورزشی در تجریش نیاز داشته باشد. این درمان با هدف کنترل و کاهش درد و کاهش میزان بافت متورم اطراف مفصل آرنج انجام می شود. درمان بیشتر ممکن است شامل تمرینات خاص و تکنیک های مدیریت درد نیز باشد.

درمان های رایج برای آسیب های ورزشی در کلینیک فیزیوتراپی ورزشی در تجریش

درمان های خاصی برای آسیب های ورزشی در مرکز فیزیوتراپی در تجریش ارائه می شود.

درمان های اولیه که توصیه می شوند عبارتند از :

  • استراحت – حداقل ۴۸ ساعت استراحت برای ناحیه آسیب دیده
  • یخ – کیسه های یخ را به مدت بین ۱۰ تا ۳۰ دقیقه روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید. قبل از استفاده از کیسه یخ حتما یک حوله روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید زیرا تماس مستقیم با پوست می تواند باعث سوختگی یخ شود.
  • فشرده سازی – به منظور کاهش تورم و همچنین محدود کردن حرکت، می توان از باندهای فشاری استفاده کرد.
  • ارتفاع: با بالا بردن اندام آسیب دیده به یک موقعیت راحت و مرتفع می توان تورم را کاهش داد و اندام در حالت استراحت کامل قرار خواهد گرفت.

پس از این مرحله فیزیوتراپی برای کمک به بازیابی توانایی های حرکتی فرد ورزشکار و افزایش قدرت و دامنه حرکتی ضروری است.

فیزیوتراپی ورزشی در تجریش که توسط متخصصان ما ارائه می شود به بازگشت هرچه سریع تر ورزشکاران به سطح آمادگی مطلوب برای شروع دوباره فعالیت های ورزشی کمک زیادی می کند.

آسیبهای ورزشی رایج

اگرچه شرکت منظم در فعالیت های ورزشی یا ورزش می تواند احتمال هر نوع آسیبی را افزایش دهد، اما آسیب های خاصی وجود دارد که در ورزش های خاص شایع تر است. 

  • کشیدگی عضلات بخصوص در کمر و پاها
  • آسیب های مچ پا مانند کشیدگی رباط ها ، پیچ خوردگی مچ پا 
  • تاندونیت آشیل و پارگی تاندون آشیل
  • آسیب های شانه از طریق حرکت و ناگهانی مکرر
  • آسیب های استرسی ناشی از پرش
  • تنیس البو و گلف البو
  • شکستگی استخوان ها
  • دررفتگی ها و پیچ خوردگی ها
  • شکستگی های ناشی از افتادن روی سطوح سخت
  • کشیدگی عضلات از طریق حرکت های مکرر
  • شانه یخ زده ناشی از حرکات بالای سر