فیزیوتراپی کف لگن در تجریش

فیزیوتراپی در درکه
فیزیوتراپی در درکه
فوریه 8, 2022
فیزیوتراپی برای کمردرد
فیزیوتراپی برای کمردرد
فوریه 22, 2022

فیزیوتراپی کف لگن در تجریش

فیزیوتراپی کف لگن در تجریش

فیزیوتراپی کف لگن در تجریش

فیزیوتراپی کف لگن در تجریش

هدف از فیزیوتراپی کف لگن بهبود عملکرد کف لگن از طریق ورزش، اصلاح سبک زندگی، آموزش و درمان دستی برای کاهش و از بین بردن علائم شما است. این درمان شامل ارزیابی و درمان گروهی از عضلات است که با عملکرد ادرار، روده و جنسی درگیر هستند. اگر این ماهیچه ها به درستی کار نکنند، می تواند منجر به علائمی مانند بی اختیاری، افزایش فوریت و یا تکرار، احتباس (ناتوانی در تخلیه مثانه یا روده) و درد لگن شود.

هدف فیزیوتراپیست بهبود علائم شما است، بنابراین اگرچه ممکن است در برخی از رویکردهای درمانی ناراحتی وجود داشته باشد، اما هدف این است که پاسخ دردناکی ایجاد نشود.

در طول ارزیابی، فیزیوتراپیست به دنبال چیزی است که ممکن است باعث ایجاد علائم شود. به عنوان مثال، ممکن است با خم شدن در ناحیه کمر دچار درد شوید و فیزیوتراپیست ممکن است از شما بخواهد که این حرکت را ببیند تا نحوه حرکت کمر شما و اینکه چرا با آن حرکت درد می‌گیرید را ارزیابی کند. در حالی که ممکن است برخی از علائم درد بازتولید شود، این نباید علائم شما را تشدید کند یا بعد از جلسه درد بیشتری ایجاد کند.

در طول جلسات درمانی فیزیوتراپی کف لگن ، ممکن است از برخی تکنیک‌ها برای تسکین علائم استفاده شود که ممکن است ناراحتی خفیفی ایجاد کند، اما نباید دردناک باشد. همین اصول برای تمرینات و تکنیک های خانگی که فیزیوتراپیست در اختیار شما قرار می دهد نیز صدق می کند. ممکن است در حین تمرینات ناراحتی خفیفی ایجاد شود، اما نباید در حین یا بعد از تمرینات فیزیوتراپی احساس درد کنید.

نکاتی در ارتباط با فیزیوتراپی کف لگن در تجریش

هنگامی که عضلات کف لگن شما ضعیف هستند، این می تواند منجر به علائمی مانند بی اختیاری، افتادگی، و همچنین فوریت و تکرر ادرار شود. اگر مشخص شد که کف لگن ضعیف است، تمرینات Kegels یا تقویت کف لگن نقش مهمی در کمک به بهبود این علائم دارند. با این حال، بسته به علائم شما، کگل همیشه بهترین راه حل نیست. درست مانند هر عضله دیگری، عضلات کف لگن می توانند سفت شوند. در این حالت ممکن است علائمی مانند درد لگن، احساس تخلیه ناقص مثانه یا روده، جریان ضعیف یا مردد، و درد در حین یا بعد از رابطه جنسی را تجربه کنید. نکته کلیدی این است که یک کف لگن قوی داشته باشید، نه یک کف لگن سفت. در موردی که کف لگن خیلی سفت است، تمرینات متمرکز بر آرامش و کشش های ملایم می توانند به آزادسازی عضلات کف لگن کمک کنند تا علائم شما بهبود یابد.

هر کسی ممکن است دچار اختلال عملکرد کف لگن شود و می تواند از فیزیوتراپی کف لگن بهره مند شود. در حالی که گروه های خاصی وجود دارند که ممکن است شانس بیشتری برای ابتلا به علائم کف لگن داشته باشند، هر کسی می تواند این علائم را تجربه کند.

در اینجا چند نمونه از افرادی که ممکن است از فیزیوتراپی کف لگن در تجریش بهره مند شوند، آورده شده است:

  • قبل از تولد و پس از زایمان – این یکی از شایع ترین زمان هایی است که نگرانی های مربوط به کف لگن ایجاد می شود. با رشد کودک، زایمان و بهبودی پس از زایمان، بدن زنان در مدت زمان کوتاهی دستخوش تغییرات زیادی می شود. افراد ممکن است درد را در اطراف کمر، دنبالچه، لگن و باسن تجربه کنند. آنها همچنین ممکن است علائمی مانند بی اختیاری، سنگینی، فوریت و تکرار و درد را در رابطه جنسی تجربه کنند. همه اینها علائمی هستند که با فیزیوتراپی کف لگن قابل بهبود هستند
  • پس از یائسگی – در دوران یائسگی سطح استروژن زنان به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. به نظر می رسد که استروژن در حفظ عملکرد مطلوب در ناحیه کف لگن مهم است. بنابراین، هنگام یائسگی، افراد ممکن است علائمی مانند سنگینی/برآمدگی، بی اختیاری، افزایش فوریت و تکرار و درد لگن را تجربه کنند. فیزیو کف لگن نقش مهمی در بهبود این علائم در ترکیب با درمان‌های پزشک دارد
  • مردان – در حالی که هر مردی می‌تواند علائم کف لگن را تجربه کند، شایع‌ترین علل اختلال عملکرد کف لگن در مردان شامل درد مزمن لگن، پروستاتیت مزمن، پس از جراحی و پس از برداشتن پروستات است. علائم رایجی که مردان ممکن است تجربه کنند شامل احساس تخلیه ناقص مثانه یا روده، جریان آهسته/ضعیف، بی اختیاری، درد لگن و اختلال نعوظ است. این علائم را می توان با آموزش، تکنیک های دستی و تمرینات کاهش داد.
  • پس از جراحی – پس از انجام جراحی شکم یا لگن، معمولاً مشکلات کف لگن را تجربه می کنید. این ممکن است به دلیل خود عمل جراحی یا به دلیل کاتتریزاسیون طولانی مدت باشد. معمولاً درمان فیزیوتراپی پس از جراحی به کاهش درد و بهبود حرکت اسکار کمک می کند.

برای دریافت خدمات فیزیوتراپی کف لگن در تجریش می توانید به کلینیک فیزیوتراپی ولنجک (فیزیوتراپی در زعفرانیه) مراجعه بفرمایید.

در طول ارزیابی، فیزیوتراپیست شما شرح حال مفصلی می گیرد. پس از آن یک معاینه خارجی انجام می شود که معمولاً شامل ارزیابی وضعیت بدنی، انعطاف پذیری و قدرت اطراف کمر، لگن و لگن می شود. پس از آن، ممکن است یک معاینه خارجی و داخلی برای ارزیابی عضلات کف لگن تکمیل شود. این کار به صورت واژینال و/یا رکتال با زنان و از راه راست با مردان انجام می شود. در حالی که احتمالاً یک معاینه داخلی توصیه می شود و اطلاعات مفیدی در مورد عضلات کف لگن شما ارائه می دهد، اگر درد حاد را تجربه می کنید یا از این روش ناراحت هستید، ضروری نیست.
بر اساس یافته های ارزیابی، یک طرح درمانی فردی اجرا خواهد شد. درمان ممکن است شامل مشاوره و آموزش، تمرینات و درمان دستی باشد.

در طول جلسات پیگیری، تمرکز بر روی درمان علائم شما خواهد بود. در حالی که درمان بین افراد متفاوت خواهد بود. درمان‌های رایج شامل انجام تمرینات، توصیه‌ها و اصلاح سبک زندگی، درمان دستی، الکتروتراپی و تکنیک‌های تمدد اعصاب است. ممکن است ارزیابی های دیگری نیز وجود داشته باشد که فیزیوتراپیست در جلسات پیگیری انجام دهد. این آزمایش ها به درمانگر اجازه می دهد تا تصویر کاملی از نگرانی های شما داشته باشد و پیشرفت علائم شما را دنبال کند.

 

کلمات مرتبط :

فیزیوتراپی کف لگن – فیزیوتراپی در تجریش – فیزیوتراپی در محمودیه – فیزیوتراپی در زعفرانیه