ماساژ درمانی برای کمردرد

کمردرد حاد
کمردرد حاد
دسامبر 12, 2021
تمرینات فیزیوتراپی کمردرد
تمرینات فیزیوتراپی کمردرد
دسامبر 26, 2021

ماساژ درمانی برای کمردرد

ماساژ درمانی برای کمردرد

ماساژ درمانی برای کمردرد

ماساژ درمانی برای کمردرد یکی از متدهای موثر در تسکین کمردرد است که با مراجعه به کلینیک فیزیوتراپی ولنجک (فیزیوتراپی در زعفرانیه) می توانید از آن بهره مند شوید.

اکثر پزشکان و متخصص فیزیوتراپی ماساژ درمانی را به عنوان یک کمک موثر برای کمردرد و یک مکمل موثر برای درمان های کمر می شناسند. ماساژ درمانی در کنار سایر روش های فیزیوتراپی می تواند به تسکین کمردرد کمک زیادی بکند.

نتایج تحقیقات انجام شده نشان می دهند که ماساژ باعث کاهش درد کمر، افسردگی و اضطراب و بهبود خواب می‌شود. ماساژ درمانی همچنین دامنه حرکتی را بهبود می‌بخشد.

فواید ماساژ درمانی

  • ماساژ گردش خون را بهبود می بخشد، که به بهبود درد عضلانی ناشی از فعالیت بدنی کمک می کند.
  • ماساژ باعث شل شدن عضلات برای بهبود دامنه حرکتی می شود. آرامش عضلانی همچنین به رفع بی خوابی کمک می کند.
  • ماساژ منجر به افزایش سطح اندورفین می شود. افزایش سطح اندورفین در واقع یکی از بزرگترین مزایای ماساژ درمانی است. اندورفین ها مواد شیمیایی هستند که بدن تولید می کند و احساس خوبی در شما ایجاد می کند که در مدیریت درد مزمن بسیار موثر است.

موثرترین نوع ماساژ درمانی برای کمردرد، درمان عصبی عضلانی است. به درمان عصبی عضلانی میوتراپی نقطه ماشه ای نیز می گویند. آکادمی مدیریت درد آمریکا این شکل از ماساژ درمانی را به عنوان یک درمان موثر برای کمردرد ناشی از آسیب بافت نرم (مانند کشیدگی عضلات) می شناسد.

تکنیک درمانی ماساژ عصبی عضلانی

درمان عصبی عضلانی شامل سطوح متناوب فشار متمرکز بر روی نواحی اسپاسم عضلانی است. فشار ماساژ درمانی معمولاً با انگشتان، بند انگشتان یا آرنج اعمال می شود. پس از اعمال اسپاسم عضلانی، فشار نباید بین ده تا سی ثانیه تغییر کند.

ماساژ درمانی می تواند درد عضلانی را کاهش دهد

عضلاتی که در اسپاسم هستند در لمس دردناک خواهند بود. درد ناشی از بافت عضلانی ایسکمیک است. ایسکمی به این معنی است که عضله جریان خون مناسبی ندارد که معمولاً به دلیل اسپاسم عضلانی است. این به نوبه خود فرآیند نامطلوب زیر را ایجاد می کند:

  • از آنجایی که عضله خون کافی دریافت نمی کند، عضله نیز اکسیژن کافی دریافت نمی کند
  • کمبود اکسیژن باعث می شود ماهیچه اسید لاکتیک تولید کند
  • اسید لاکتیک باعث می شود عضله پس از فعالیت بدنی احساس درد کند.
  • پس از شل شدن ماهیچه از طریق ماساژ درمانی، اسید لاکتیک از عضله آزاد می شود و عضله باید خون و اکسیژن کافی دریافت کند.

درمان عصبی عضلانی در ابتدا دردناک خواهد بود، اما فشار ماساژ باید اسپاسم عضلانی را کاهش دهد. در این مرحله، ارتباط با ماساژدرمانگر در مورد فشار بسیار مهم است – آیا فشار زیاد است، خیلی کم، بهتر می شود، بدتر می شود. درمانگر باید گوش کند و مطابق با آن پاسخ دهد. فشار ماساژ درمانی هرگز نباید بیش از حد دردناک باشد. در واقع، اکثر مردم فشار را به عنوان “درد خوب” توصیف می کنند.

بعد از ماساژ درمانی برای کمردرد چه اتفاقی رخ می دهد؟

پس از ماساژ درمانی عصبی عضلانی، هر دردی که خود را نشان می دهد باید بعد از بیست و چهار تا سی و شش ساعت از بین برود. ماهیچه‌هایی که سفت هستند بسته به استرس باید به میزان قابل توجهی برای چهار تا چهارده روز آرام‌تر باقی بمانند

اسپاسم عضلانی باید در پاسخ به فشار اعمال شده توسط درمانگر آرام شود. اگر عضله در پاسخ به فشار شل نشود، معمولاً التهاب وجود دارد. ماساژ بهترین گزینه درمانی برای عضلات ملتهب نیست و بیماران باید برای درمان التهاب با پزشک خود مشورت کنند.

اکثر اسپاسم‌های عضلانی برای دستیابی به بهترین اثر به چهار جلسه ماساژ معمولاً در طول شش هفته نیاز دارند. اگر اسپاسم عضلانی در طی دو ماساژ به درمان عصبی عضلانی پاسخ ندهد، ماساژ درمانی عصبی عضلانی ممکن است بهترین گزینه درمانی نباشد.

اگر کمردرد شدید دارید، توصیه می شود قبل از شروع ماساژ درمانی توسط فیزیوتراپیست معاینه شوید.

 

کلمات مرتبط :

ماساژ درمانی برای کمردرد – ماساژ تخصصی ستون فقرات – درمان کمردرد با فیزیوتراپی – فیزیوتراپی کمردرد – فیزیوتراپی در تهران – فیزیوتراپی در زعفرانیه – فیزیوتراپی در آصف