درمان زانودرد

زانودرد
زانودرد
می 3, 2022
دلایل زانودرد
دلایل زانودرد
می 17, 2022

درمان زانودرد

درمان زانودرد

درمان زانودرد

درمان زانودرد

درمان درد زانو با توجه به نوع و شدت درد ، عامل زمینه ای ، سن بیمار و … دیگر شرایط توسط جراح ارتوپد زانو و فیزیوتراپیست تعیین می شود.

استراحت، یخ، فشرده سازی، و ارتفاع. این می تواند برای درد حاد موثر باشد، اما درمان برای درد مزمن متفاوت است. برای درد مزمن، استراحت ممکن است عضلاتی را که برای کاهش یا از بین بردن درد نیاز به تقویت دارند، ضعیف کند.

ورزش و فیزیوتراپی. برخی از تمرینات به ساخت یا کشش عضلات و کاهش درد کمک می کنند. همچنین باید بدانید که از کدام ورزش‌ها باید اجتناب کنید زیرا ممکن است باعث آسیب بیشتر به زانو شوند. فیزیوتراپی به عنوان بهترین روش غیرجراحی در درمان زانودرد شناخته می شود که توسط متخصصان ما در کلینیک فیزیوتراپی ولنجک با استفاده از تجهیزات پیشرفته فیزیوتراپی و بر اساس متدهای روز دنیا ارائه می شود. فیزیوتراپی روشی ایمن ، موثر و پرکاربرد است که می تواند هزینه های درمانی را نیز تا حد زیادی کاهش دهد.

تغییر سبک زندگی تغییراتی وجود دارد که می توانید برای کاهش درد خود ایجاد کنید. به عنوان مثال، حفظ وزن سالم فشار وارده بر زانوهای شما را کاهش می دهد. همچنین ممکن است لازم باشد از فعالیت هایی مانند دویدن که نیروی زیادی بر زانوها وارد می کند اجتناب کنید.

سایر روشهای درمان زانودرد

تحریک اعصاب محیطی یک جراح الکترودها و یک بسته باتری کوچک را در نزدیکی اعصاب محیطی کاشت می کند که سیگنال های درد را از زانو منتقل می کند. الکترودها جریان الکتریکی ضعیفی را به عصب می رسانند (با ایجاد احساس سوزن سوزن شدن) که آن را فریب می دهد و سیگنال های درد را به مغز خاموش می کند. بیمار فرکانس تحریک الکتریکی را کنترل می کند.

درمان های مکمل برخی از افراد با استفاده از ماساژ، بیوفیدبک، آرامش، مدیتیشن، طب سوزنی، یوگا یا تجسم تسکین می یابند.

دارو. این شامل داروهای بدون نسخه مانند استامینوفن و داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی و داروهای قوی‌تر مانند مواد افیونی می‌شود. سایر داروها نیز می توانند کمک کنند، از جمله استروئیدها. از آنجایی که مواد افیونی می توانند اعتیادآور باشند، مهم است که یک متخصص مدیریت درد واجد شرایط بر برنامه دارویی شما نظارت داشته باشد. همچنین در مورد داروهای ضد التهاب و استروئیدها که می توانند غضروف و مفاصل زانو را ضعیف کنند، احتیاط لازم است.

عمل جراحی. این در درجه اول برای رفع آسیب های ساختاری استفاده می شود. جراحی نباید اولین انتخاب باشد، اما گاهی اوقات تنها راه حل است. صفحه جراحی زانو ساخته شده برای این لحظه جزئیاتی در مورد گزینه ها و ملاحظات مدیریت درد ارائه می دهد.

کلمات مرتبط :

درمان زانودرد – فیزیوتراپی زانودرد – بهترین درمان درد زانو – فیزیوتراپی در ولنجک – فیزیوتراپی در تجریش