درمان زانودرد با فیزیوتراپی

فیزیوتراپی کف لگن در زعفرانیه
فیزیوتراپی کف لگن در زعفرانیه
جولای 12, 2022
فیزیوتراپی کف لگن در تهران
فیزیوتراپی کف لگن در تهران
جولای 26, 2022

درمان زانودرد با فیزیوتراپی

درمان زانودرد با فیزیوتراپی

درمان زانودرد با فیزیوتراپی

درمان زانودرد با فیزیوتراپی موثرترین روش غیرجراحی است که توسط متخصصان ما در مرکز فیزیوتراپی ولنجک به مراجعه کنندگان عزیز ارائه می شود.

زانو درد یک بیماری بسیار شایع است و ساختارهای مختلفی می تواند باعث آن شود. این می تواند به دنبال یک آسیب رخ دهد یا به سادگی به عنوان درد در فعالیت های روزانه بدون هیچ توضیح یا علت خاصی ظاهر شود.

پس از آسیبی مانند آسیب رباط، آسیب تاندون، افتادن یا آسیب پیچشی به زانو، اولین کاری که باید انجام دهید این است:

از زانو محافظت کنید.

از فعالیت های سنگین اجتناب کنید.

از کمپرس یخ برای کاهش التهاب استفاده کنید.

با استفاده از باندهای فشاری زانو را ببندید.

زانو را در سطح بالاتر از قلب قرار دهید.

سپس از یک فیزیوتراپیست برای درک تشخیص و برنامه مدیریتی کمک بگیرید.

درمان زانودرد با فیزیوتراپی

همانطور که در بالا ذکر شد، می بینید که عوامل اصلی که بر درد زانو شما تأثیر می گذارد قابل تغییر هستند. بهترین راه برای بهبود علائم، پیروی از یک رویکرد چندوجهی با توانبخشی و فیزیوتراپی مناسب است که شامل تمرینات تقویتی و کششی، استفاده از ارتز برای حمایت از قوس پای شما در صورت لزوم و سایر درمان‌ها مانند نوار چسب زانو است.

تمرینات ورزشی و حرکتی، تحت راهنمایی فیزیوتراپیست شما، یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود عملکرد زانو و کاهش درد زانو برای مدت طولانی است.

۵ تمرین زانو زیر تمریناتی هستند که فیزیوتراپیست شما ممکن است به شما آموزش دهد، اما بسیاری دیگر برای کمک به تقویت عضلات اطراف، بهبود تعادل و افزایش دامنه حرکتی در زانو طراحی شده اند.

تمرینات ورزشی در درمان زانودرد با فیزیوتراپی

  • بالا بردن پای صاف قدرت عضلات چهارسر ران شما را بهبود می بخشد، که می تواند از سلامت زانو حمایت کند، حتی اگر در حال حاضر زانو درد دارید. به پشت روی یک تشک ورزشی روی زمین دراز بکشید. یک زانو را خم کنید و همان پا را روی زمین نگه دارید. پای دیگر را صاف کنید و آن را تا همان ارتفاع زانوی خم شده بلند کنید. مطمئن شوید که لگن خود را همچنان با استفاده از عضلات شکم خود نگه دارید. فیزیوتراپیست شما ممکن است چندین تکرار را برای هر پا توصیه کند.
  • در حالی که هنوز روی زمین دراز کشیده اید، هر دو زانوی خود را خم کنید و پاهای خود را به اندازه عرض باسن از هم باز کنید. باسن خود را درگیر کنید تا باسن خود را تا جایی که ممکن است بالا ببرید و یک پل ایجاد کنید. مطمئناً احساس خواهید کرد که همسترینگ و باسن کار می کنند. سپس، سعی کنید در حالی که پاشنه های خود را به زمین چسبانده اید، انگشتان پا را به سمت بالا بلند کنید. به آرامی باسن خود را برای مدت کوتاهی پایین بیاورید و سپس هر چند بار که توصیه می شود این کار را تکرار کنید.
  • اکنون روی شکم خود بچرخانید، پاها را صاف کنید. باسن را منقبض کنید و یک پا را به سمت سقف بلند کنید و این وضعیت را برای ۳ تا ۵ ثانیه حفظ کنید. حدود ۱۰ تکرار انجام دهید و سپس طرف را عوض کنید، یا به تعداد توصیه شده.
  • با پشت به دیوار بایستید و پاهایتان به اندازه عرض شانه باشد. زانوهای خود را به آرامی خم کنید، تمام پشت خود را به دیوار فشار دهید تا جایی که وسایلتان تقریباً موازی زمین شوند. سعی کنید ۵ تا ۱۰ ثانیه نگه دارید، سپس از عضلات سرینی خود استفاده کنید تا به آرامی به حالت ایستاده در برابر دیوار برگردید.
  • روی پایین ترین پله یا نیمکت پله در ارتفاعی که فیزیوتراپیست شما توصیه می کند صاف بایستید. شکم خود را سفت کنید و لگن خود را صاف کنید، سپس یک زانو را خم کنید و انگشتان پا را به آرامی روی زمین پایین بیاورید و به حالت ایستاده روی پله برگردید.

 

کلمات مرتبط :

درمان زانودرد با فیزیوتراپی – فیزیوتراپی برای زانودرد – فیزیوتراپی زانودرد – فیزیوتراپی در زعفرانیه – فیزیوتراپی در تجریش – فیزیوتراپی در درکه – فیزیوتراپی در اوین